PKN
Hervormd Ameland
 
Uit de kerkenraad Uit de kerkenraad

25 november 2025

Antependia
Zoals in het vorige kerkblad vermeld was er een PKN-gemeente binnen onze classis op de vaste wal op zoek naar een set antependia voor hun kerkgebouw. Wij hebben als kerkenraad, na ruim beraad en onderzoek, besloten de antependiaset van Hollum te schenken aan deze PKN-gemeente. Zelf gebruiken wij dan tijdens onze erediensten de antependiaset van ons kerkgebouw uit Ballum. De antependiaset van ons kerkgebouw in Nes gaat in bruikleen naar de STAM voor in het museum over de kerkelijke historie op Ameland.
De PKN-gemeente van de vaste wal heeft ons eind september laten weten dat zij geen gebruik meer wilde maken van ons genereuze aanbod, omdat zij onderhand al twee ensembles antependia overgenomen hadden die zij geschikt vinden voor hun beide kerken. Daarmee is dit proces dus eerst afgerond. Wel heeft de kerkenraad besloten dat als er weer een keer een PKN-gemeente vraagt om een antependiaset wij weer de antependia van Hollum willen schenken. Uiteraard ook dan weer na kennisgeving aan u, onze gemeenteleden.


Beleidsplan en VOG
In de afgelopen periode is ook weer hard gewerkt aan de actualisatie van ons beleidsplan. Deze staat nu in de steigers in de Zalige Zalm (het programma waarmee ook dit kerkblad gemaakt wordt). De opmaak en finishing touch moeten, evenals de laatste spellingscontrole, nog gedaan worden. Ook de VOG-aanvragen blijven onze voortdurende aandacht hebben. Dit is een zeer taai en moeizaam proces.

Begroting en termijn ambtsdragers
In de kerkenraadsvergadering van oktober zijn de begrotingen 2026 van zowel de Diaconie als de Kerkrentmeesters toegelicht en uitgelegd door onze administrateur.  Hierbij was ook onze kerkrentmeester Engbert van der Meulen als gast aanwezig. Beide begrotingen zijn met u gedeeld, uitgelegd en toegelicht op onze zakelijke gemeenteavond van 24 november.
Ook kwam tijdens deze vergadering de ambtstermijnen van de kerkenraadsleden aan de orde. Wie is al hoe lang ambtsdrager? Wie mag nog hoe lang door met het ambt? Wanneer wil/moet wie zijn ambt beëindigen? Gezien de zittingsduur en leeftijd van de huidige leden van de kerkenraad, maar vooral het teruglopend aantal ambtsdragers, maken wij  ons zorgen over de toekomst. Aan wie mogen wij het stokje overdragen? En wat kunnen wij onze opvolgers bieden aan menskracht, inspiratie en geloofsvertrouwen? Denk alstublieft mee, want we kunnen niet vaak genoeg benadrukken dat het om de toekomst van onze gemeenschap gaat.


Gemeenteavond
Op 24 november is onze gemeenteavond gehouden. Tijdens deze avond zijn de begrotingen voor 2026 gedeeld, uitgelegd en toegelicht. Op deze avond heeft de kerkenraad een tipje van de sluier opgelicht over het proces van de toekomst van de Magnuskerk. Omdat de termijn voor het inleveren van de kopij voor dit kerkblad ruim lag voor deze gemeenteavond, volgt in het komende kerkblad over de gemeenteavond een uitgebreider verslag. Noteert u alvast wel de volgende datum in uw agenda: Donderdag 5 februari 2026! Dan is er een extra gemeenteavond waarin het uitsluitend zal gaan over de toekomst van de Magnuskerk. Hierbij zijn niet alleen gemeenteleden welkom, maar zeker ook Amelanders, eilanders, gastleden, betrokkenen en andere geïnteresseerden. Dus geef deze datum aan elkaar door.    

Noodkreet: De kerkenraad zoekt dringend versterking - en vooral een nieuwe scriba!
Aan het begin van dit jaar werd onze scriba, mevrouw Dukke Boersma, getroffen door een  hersenaandoening. Daarmee viel een spil in onze organisatie weg. Gelukkig gaat het stapje voor stapje beter met haar gezondheid, maar een terugkeer in haar functie lijkt vooralsnog niet mogelijk.
We missen Dukke enorm — als mens én als onze zorgvuldige, toegewijde scriba. Met groot respect en dankbaarheid denken we aan al het werk dat zij jarenlang voor onze gemeente  heeft gedaan.
Dukke heeft haar dossiers netjes op orde en wil deze graag overdragen aan een opvolger. Daarom doen wij als kerkenraad een dringende oproep:

Wie wil de taak van scriba op zich nemen en het werk van Dukke voortzetten?
Daarnaast snakken wij naar versterking van onze kerkenraad in bredere zin. Voor de diaconie, ouderlingen en kerkvoogdij zijn er eveneens vacatures.
Vlak voor de zomer namen we afscheid van drie ambtsdragers - hun plaatsen zijn nog altijd niet ingevuld. Het wordt steeds moeilijker om met zo'n kleine groep het werk goed te  blijven doen.
Daarom nogmaals onze hartelijke, maar dringende noodkreet aan u als gemeentelid: Wilt u met ons meedenken, meedoen of de stap zetten om een ambt op u te nemen — al dan niet als scriba?
U bent van harte welkom om eens vrijblijvend met ons in gesprek te gaan. Samen dragen we onze gemeente. Zonder voldoende ambtsdragers komt het voortbestaan van goed kerkelijk bestuur in het gedrang. Laten we dit niet laten gebeuren.
Wilt u meer weten of zich aanmelden? Neem gerust contact op met de voorzitter van de Kerkenraad, Arnold Brouwer, via 0519 — 346286 of voorzitter@hervormdameland.nl


16 september 2025

Actualisatie Beleidsplan
Conform de Kerkorde van de PKN is de kerkenraad verplicht om elke vier jaar een nieuw beleidsplan te schrijven. Ons huidige beleidsplan, dat geldig is tot 2027, wordt nu geactualiseerd. De komst van Hanna Wapenaar als onze nieuwe voorganger is een belangrijke aanleiding voor deze herziening.
Tijdens de vergadering van 17 juni heeft de kerkenraad daarom besloten het huidige beleidsplan te actualiseren. Alle kerkenraadsleden zijn gevraagd om mee te denken en aan te geven welke onderdelen behouden kunnen blijven en welke aangepast moeten worden. Vervolgens werden de verschillende hoofdstukken herzien, waarna de aangepaste teksten zijn besproken in de kerkenraad. Het doel is om de gemeente binnenkort een actueel beleidsplan te kunnen aanbieden die dan weer voor de komende periode van vier jaar geldig is.


Vakantietijd
Ook onze kerkenraad heeft de afgelopen periode min of meer "zomervakantie" genomen. Het kerkenwerk komt in deze tijd ook voor de kerkenraad op een iets lager pitje te staan. Natuurlijk zijn er genoeg zaken die gewoon doorgaan. Ook in de zomervakantie! De erediensten op zondag en de wekelijkse bijeenkomsten in De Plaats gingen onverminderd door. Ook de aanvragen voor de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) voor onze vrijwilligers zijn door de kerkenraad voortgezet. Dit moeizame, maar noodzakelijke proces is van essentieel belang om een veilige omgeving te bieden aan iedereen in onze gemeente, in het bijzonder voor kwetsbare groepen zoals kinderen en jongeren.
Via de classis ontvingen wij de vraag of er gemeenten binnen de classis zijn die antependia over hebben/niet meer gebruiken. Een PKN-gemeente binnen onze classis op de vaste wal is namelijk op zoek naar een set antependia voor hun kerkgebouw. Wij zijn in het bezit van  drie sets antependia, namelijk die van Nes, Ballum en Hollum. Deze worden niet allemaal gebruikt tijdens onze zondagse erediensten. Als kerkenraad hebben wij de classis daarom laten weten dat het misschien tot de mogelijkheden behoort dat één van deze antependia sets kan worden overgenomen door deze gemeente. 


Start van een nieuw seizoen
Op 2 september kwam de kerkenraad voor het eerst na de zomervakantie weer bij elkaar voor een reguliere vergadering. Tijdens deze bijeenkomst is onder andere gesproken over de werkdruk van de ambtsdragers en de kwetsbaarheid van onze kleine kerkenraad. Hierover kunt u in het kerkblad herfst 2025 meer lezen. 
De VOG-aanvragen, de actualisatie van ons beleidsplan en de mogelijke overdracht van de antependia stonden eveneens op de agenda.


15 juli 2025

Jaarrekeningen
Tijdens de vergadering van 20 mei werden de jaarrekeningen vastgesteld.
Besluit 1: De jaarrekening 2024 van de Diaconie is goedgekeurd. De kerkenraad verleent hiermee decharge aan het college van diakenen, de administrateur en de externe controleurs. 
Besluit 2: De jaarrekening 2024 van de kerkrentmeesters (HGA) is goedgekeurd. Ook hier wordt decharge verleend aan het college, de administrateur en de controleurs. 


Vanaf 1 juli VOG nodig voor vrijwilligers
Als kerkenraad willen wij een veilige omgeving bieden voor iedereen in onze gemeente, en in het bijzonder voor kwetsbare groepen zoals kinderen, jongeren en mensen in een afhankelijke positie. In dat kader zijn wij verplicht om voor bepaalde vrijwilligers een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan te vragen. Deze verplichting komt voort uit de landelijke regeling VOG-plicht voor vrijwilligersactiviteiten. Net als veel andere maatschappelijke en kerkelijke organisaties moeten wij erop toezien dat vrijwilligers die met kwetsbare personen werken, een VOG kunnen overleggen. Dit helpt misbruik en grensoverschrijdend gedrag te voorkomen en draagt bij aan een veilige geloofsgemeenschap. 

Hoe werkt het aanvragen van een VOG? 
De vrijwilliger vult zelf het aanvraagformulier in en ondertekent dit. Wij als kerkenraad verzamelen deze formulieren en dienen ze gebundeld in bij de burgerlijke gemeente. Voor vrijwilligers geldt er een regeling waardoor de aanvraag kosteloos is. U hoeft hiervoor dus niets te betalen. Wij begrijpen dat dit voor sommigen wellicht als een vorm van wantrouwen kan voelen. Toch willen wij benadrukken dat dit juist voortkomt uit zorg en verantwoordelijkheid – voor elkaar, en voor een open en veilige gemeente. Heeft u hierover vragen of wilt u weten of dit ook op u van toepassing is? Neem dan gerust contact op met een van de kerkenraadsleden. We denken graag met u mee.

Uit de kerkenraad van de HGA
Op zondag 1 juni namen we afscheid van drie ambtsdragers. Dieke Frantzen, Gerbrand Bruin en Marina Blok. "Ze nemen dan wel afscheid van de kerkenraad, maar niet van de kerk, niet van elkaar. We zijn hen enorm dankbaar voor hun inzet en trouw. Een deel van hun werk was zichtbaar, maar minstens zoveel gebeurde achter de schermen. Het is dankzij u allen dat de Kerk, die met Pinksteren werd geboren, nog steeds levend is. Wij vormen met elkaar de Kerk, een plek waar Gods Geest vrijelijk mag waaien en waar wij, als instrumenten, kleur en klank mogen geven aan de wereld om ons heen. Wij zijn de handen en voeten van Jezus, geroepen om onze talenten in te zetten en elkaar van dienst te zijn. Samen bouwen we aan een levende gemeenschap, een plek van verbinding en groei. " (uit de overdenking van 1 juni) Ook mochten we Sonja Ridder herbevestigen als ouderling. Dankjewel dat je nog een periode op deze manier de gemeenschap dienen wilt.

Oproepvoor nieuwe kerkenraadsleden
Er is plek genoeg voor een aantal nieuwe kerkenraadsleden! Kartrekkers, creatievelingen, mensenmensen, doeners en denkers. Zo gemêleerd als onze gemeente is, zo gemêleerd kan en mag ook de kerkenraad zijn. Wie wil vanuit het geloof in God en Jezus, de Opgestane Heer bouwen aan onze gemeente? Wij roepen u en jou op om namen voor te dragen voor nieuwe kerkenraadsleden. En ja, je mag ook jezelf voordragen, als jij je geroepen weet! Belijdende leden mogen zitting nemen in de kerkenraad, maar ook doopleden (waarbij doopleden bij de bevestiging een belijdenisvraag krijgen). 
Namenlijstjes kunnen schriftelijk, en met naam van de afzender (anders kunnen we die namen niet meenemen), ingeleverd worden bij één van de huidige kerkenraadsleden.


03 juni 2025

Over onze voorganger
Sinds 7 april is Hanna officieel ingeschreven in het register voor kerkelijk werkers bij de PKN in Utrecht. GEFELICITEERD. De kerkenraad en Hanna zijn nu druk bezig met het aanvragen van haar preekconsent. 

Kerkenraadsvergadering 22 april 
Harry Frantzen is als bestuurslid van Stichting de Plaats aanwezig om de kerkenraad een toelichting te geven op de conceptjaarrekening 2024. Ook 
wordt met elkaar gesproken over “waar staan we nu?”, “wat doen we dit jaar?” en “wat zijn de ideeën voor volgend jaar?” Vraag van Harry is: “Hoe betrek je mensen die zich hebben afgewend van de kerk, maar wel hun kinderen iets van het geloof willen meegeven?” 


Gemeenteavond donderdag 8 mei
Op https://www.hervormdameland.nl/gemeenteavonden kunt u het verslag van deze avond lezen. 

Kerkenraadsvergadering 20 mei
Als plaatsvervangend scriba is Sonja Ridder benoemd. Zij is zolang er geen nieuwe scriba is en zolang de huidige scriba niet terugkeert binnen de kerkenraad benoemd als plaatsvervanger met tekenbevoegdheid. Zodra er een nieuwe scriba gevonden is of de huidige scriba terugkeert beslist de kerkenraad of Sonja Ridder plaatsvervanger blijft. Hierdoor is de kerkenraad volgens onze Kerkorde weer tekenbevoegd bij officiële documenten, zoals de jaarrekeningen.

08 april 2025

In de periode tussen 21 januari en 08 april is er weer veel gebeurd. Wellicht hebt u meegekregen dat onze scriba wegens een hersenbloeding is weggevallen. Door het wegvallen van onze scriba merkten we hoeveel zij altijd deed. Als kerkenraad hebben we besloten al deze taken te inventariseren, maar kan het momenteel nog voorkomen dat er ergens een gat valt, onze excuses hiervoor. We willen dit zorgvuldig doen en niet te overhaast aan het werk gaan. Weet dat we er gezamenlijk de schouders onder zetten. 
Op 11 maart heeft de kerkenraad een goed gesprek gevoerd met onze gemeentebegeleider Frank Dijkstra. In dit gesprek zijn de zorgen over en naar elkaar toe uitgesproken. Zeker nu nog niet duidelijk is hoe en óf onze scriba terugkomt. Resumé van de avond was; we gaan er met elkaar voor, maar we hebben wel hulp nodig bij allerlei “kleinere” taakjes zodat wij als kerkenraad kunnen blijven besturen op hoofdlijnen. Hieronder een beknopt overzicht wat er in de afgelopen maanden op de agenda van de kerkenraad is gepasseerd.


Algemeen nieuws  
De kerkenraad gaat akkoord met het aanstellen van een vertrouwenspersoon voor de beide kerken en De Plaats, dit is nodig vanwege de verplichte aanvraag vanwege de regels rondom de 'verklaring omtrent gedrag' (VOG). Deze informatie gaat terug naar het Samen Sterk overleg tussen FDG/HGA.  
Bij datzelfde overleg tussen de FDG en de HGA is ook het preekrooster voor 2026 opgesteld. 


Onderhoud aan de kerk
Aan de zuidgevel van de Magnuskerk stonden lange tijd steigers. Het voegwerk liep uit omdat er problemen waren met de omgevingsvergunning. De kosten om de steiger langer te huren vielen daardoor iets hoger uit, maar daartegenover kwamen de kosten voor materiaal en uren juist lager uit. Al met al heeft het minder gekost dan begroot. Inmiddels is het voegwerk klaar, heeft u er al naar gekeken? Er is bijna geen verschil te zien tussen het oude en het nieuwe voegwerk, knap gedaan!

Bijeenkomsten  
Op 10 maart was er een bijeenkomst voor de verjaardag-vrijwilligers. De belangstelling voor de grote verjaardagsvisites is groeiende. Deze worden als leuk en gezellig ervaren en ook dit jaar mogen de 70+ers een uitnodiging ontvangen voor de viering van de gezamenlijke verjaardagen . 
De afgelopen maanden kon u kennismaken met onze nieuwe voorganger: Hanna Wapenaar. De kennismakingsmomenten werden goed bezocht en er werd gepraat over 'wat ligt er op je bord' - aan lekkers maar ook spreekwoordelijk, wat houd je bezig? Tijdens de kerkenraadsvergadering stonden en zullen we stil staan bij de aandachtspunten die Hanna meegekregen heeft. Zo werd in de Ambla gedeeld dat het soms ingewikkeld is om met alle moderne techniek de dienst te volgen. Door de vrijwilligers werd dit gelijk opgepakt en inmiddels kunnen bewoners in de Ambla gezamenlijk naar de kerkdienst kijken.


Bezetting van de kerkenraad  
Tijdens de kerkenraadsvergadering van 21 januari werd het rooster van aftreden binnen de kerkenraad besproken. Ouderling Sonja Ridder is aftredend, maar we zijn verheugd te melden dat zij bereid is een derde periode van vier jaar ouderling te zijn. Van het CCBB is er toestemming gekomen dat Sonja naast ouderling tot 16 januari 2026 toegevoegd diaken is. Dan moet er zijn voorzien in een structurele oplossing voor de diaconie. 
Tijdens de vergadering van het college van kerkrentmeesters op 27 februari heeft Gebrand Bruin laten weten per 1 juni 2025 te stoppen. Hij legt zijn ambt als ouderling-kerkrentmeester dan neer. Het college en de kerkenraad betreuren zijn besluit maar zijn dankbaar voor al datgene dat hij in zijn ambtsperiode voor onze gemeente heeft gedaan. 
Dieke Frantzen heeft de kerkenraad op 28 februari schriftelijk geïnformeerd over haar besluit om per 15 maart zowel haar voorzitterschap van het college van kerkrentmeesters als ook haar ambt als ouderling-kerkrentmeester neer te leggen. Dit betreuren wij als kerkenraad zeer, maar wij respecteren haar keuze. Zij verdient ons respect en grote dankbaarheid voor al datgene wat zij in de afgelopen twee jaar voor ons als gemeente gedaan heeft in haar ambt. 
Aangezien we sinds 1 februari weer een voorganger hebben, heeft de kerkenraad er een nieuw gezicht bij. Op 25 februari was Hanna Wapenaar als onze voorganger voor het allereerst in haar leven aanwezig bij een kerkenraadsvergadering. Op 7 april gaat Hanna naar Utrecht om voor de Geschiktheidscommissie Generale Synode een soort van examen af te leggen. We wensen haar succes en hebben alle vertrouwen in een goede uitkomst!


Verkoop kerk Ballum  
Op 1 maart ontving de kerkenraad van het CCBB een mail met een felicitatie over de verkoop van het kerkgebouw en de pastorie van Ballum. In de nieuwsbrief heeft u kunnen lezen over de plannen voor de gebouwen; dagbesteding en begeleid wonen waarbij de kerk voor rouw- en trouwdiensten beschikbaar blijft. Zo blijft het een huis voor de gemeenschap, of, zoals in het artikel ook stond: 'Godshuis wordt mensenhuis.' 
Op zondagmiddag 6 april hebben we met elkaar de laatste eredienst in de kerk van Ballum gehad. Een dankdienst waar zovelen deze plek als thuis hebben mogen ervaren. En dat Hij die is, die was, en die zijn zal, van daaruit ook met ons mee zal gaan. In het volgende kerblad volgt een uitgebreid verslag. 


Jaarrekening 
Sjouke Winia was aanwezig bij de vergadering op 25 februari. Hij leidde ons door de jaarrekeningen 2024 van de Diaconie en de HGA. Na de toelichting door hem bleven weinig vragen over. De enkele die werden gesteld kon hij duidelijk en naar tevredenheid beantwoorden. Op de eerstvolgende gemeenteavond zal de jaarrekening gepresenteerd worden. Sjouke zal daarna de stukken, na controle door onze twee onafhankelijke controleurs, samen met de jaarverslagen van de Diaconie en de HGA doorsturen naar het CCBB.

21 januari 2025

Er is in deze editie van het Kerkblad niets bijzonders te melden vanuit de kerkenraad.

26 november 2024

Van de diaconie
De diaconie heeft goed nieuws: sinds september is ons team versterkt door de komst van Willy Fischer-Schüller als diaconaal rentmeester. Willy maakt wel deel uit van het team van de diaconie, maar treedt niet toe tot de kerkenraad. Zij zal niet worden bevestigd in het ambt.
Samen met Janke telt de diaconie nu weer twee leden. Tot 31 december 2024 fungeert Sonja Ridder nog steeds als toegevoegd diaken, waardoor het vereiste aantal van 3 personen wordt gehaald. 
De diaconie is dus nog steeds ijverig op zoek naar minstens één nieuwe collega: dit mag een diaken zijn maar ook een diaconaal rentmeester. De diaconie vergadert zelf vier keer per jaar, meestal op middagen. Aan die vergaderingen nemen zowel de diakenen als de diaconaal rentmeesters deel. Daarnaast vergaderen de diakenen met de kerkenraad. Voor 2025 staan 11 kerkenraadsvergaderingen gepland. 
De diakenen stellen, samen met de diaconie van de FDG, voor het hele jaar een collecterooster op voor de diaconale doelen, zowel regionaal, landelijk en wereldwijd.
De diakenen verzorgen mede zo'n vier keer per jaar het Heilig Avondmaal in de erediensten. 
In december organiseren de diaconieën de voedselbankactie. 
De diaconie beschikt over een caravan op camping Kiekduun in Buren, waarvan door de Stichting Prettige Vakantie uit Zwolle gebruik gemaakt wordt om mensen uit de groep van de minima een week vakantie te laten vieren. De diaconie verzorgt het beheer en de schoonmaak van de caravan door de inzet van vele vrijwilligers van Ameland. 
Bovenstaand zijn de vaste activiteiten genoemd waarmee de diaconie actief is. Daarnaast zijn er "losse" projecten waaraan de diaconie haar medewerking verleent.  Iets voor jou? Neem contact op met Janke!
 
 
Erediensten:

Magnuskerk;
Oosterlaan 2 Hollum
Herenwegkerk;
Herenweg 4 Hollum
Vermaning;
Vermaningspad 1 Nes


Zondag 14 december
3e advent
09.30 uur Magnuskerk Hollum
Mw. Hanna Wapenaar
via
YouTube
-----------------------------------
Zondag 14 december
3e advent
10.45 uur Vermaning Nes
Mw. Hanna Wapenaar
-----------------------------------
Zondag 21 december
4e advent
10.00 uur Herenwegkerk Hollum
ds. Anne-Meta Kobes-Gerritsen
via
YouTube
-----------------------------------
Woensdag 24 december
Kinderkerstfeest

19.00 uur Herenwegkerk Hollum
ds. Anne-Meta Kobes-Gerritsen
via
YouTube
-----------------------------------
Woensdag 24 december
Kerstnacht

22.00 uur Magnuskerk Hollum
Mw. Hanna Wapenaar
via
YouTube
-----------------------------------
Donderdag 25 december
Eerste Kerstdag

09.30 uur Magnuskerk Hollum
Mw. Hanna Wapenaar
via
YouTube
-----------------------------------
Zondag 28 december
Top 2000 dienst

10.00 uur Herenwegkerk Hollum
ds. Anne-Meta Kobes-Gerritsen
via
YouTube
-----------------------------------
Woensdag 31 december
Oudjaarsdag

19.00 uur Herenwegkerk Hollum
ds. Anne-Meta Kobes-Gerritsen
via
YouTube
-----------------------------------
Zondag 04 januari
10.00 uur Magnuskerk Hollum
Mw. Hanna Wapenaar
via
YouTube
-----------------------------------
Zondag 11 januari
10.00 uur Herenwegkerk Hollum
ds. Anne-Meta Kobes-Gerritsen
via
YouTube
-----------------------------------
Zondag 18 januari
10.00 uur Magnuskerk Hollum
Erik te Loo
via
YouTube
-----------------------------------
Zondag 25 januari
Oecumenische kerkdiens
10.00 uur Clemenskerk Nes
?????????????????
via
YouTube
-----------------------------------
Zondag 01 februari
viering Heilig Avondmaal
10.00 uur Herenwegkerk Hollum
ds. Anne-Meta Kobes-Gerritsen
via
YouTube
-----------------------------------
Zondag 08 februari
10.00 uur Magnuskerk Hollum
ds. Adri Terlouw
via
YouTube
-----------------------------------
Zondag 15 februari
09.30 uur Herenwegkerk Hollum
ds. Anne-Meta Kobes-Gerritsen
via
YouTube
-----------------------------------
Zondag 15 februari
10.45 uur Vermaning Nes
ds. Anne-Meta Kobes-Gerritsen
-----------------------------------
Zondag 22 februari
10.00 uur Magnuskerk Hollum
Mw. Hanna Wapenaar
via
YouTube
-----------------------------------
Zondag 01 maart
10.00 uur Herenwegkerk Hollum
gastpredikant
via
YouTube
-----------------------------------
Zondag 08 maart
10.00 uur Magnuskerk Hollum
Mw. Hanna Wapenaar
via
YouTube
 
 
  Protestantsekerk.net is een samenwerking tussen de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk in Nederland en Human Content Mediaproducties B.V.